Monday, 1 October 2012

Wellcome everyone!


Click here


Bibliografía recomendada


2.1. Libros de consulta y ejercicios

·         Longman. Grammar Practice for Upper-Intermediate Students.
·         Murphy, R. English Grammar in Use, C.U.P
·         Swan, M. English Practical Usage, O.U.P (New Edition)

2.2. Para revisar la fonética y mejorar pronunciación

·         New Headway Pronunciation Course. Upper-intermediate. Ed. OUP
·         English Pronunciation in Use. Ed. CUP

2.4. Para enriquecer el vocabulario

·         English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Ed. CUP
·         Test your English Vocabulary in Use. Upper-intermediate. Ed. CUP
·         English Idioms in Use. Ed. CUP
·         English Collocations in Use. Ed. CUP
·         Advanced Vocabulary. CUP
·         Vocabulary Builder. Heinemann

2.5. Para leer por placer

Títulos de cualquiera de las siguientes colecciones:
·         Oxford Bookworms, nivel 6
·         Heinemann Guided Readers, upper-intermediate level
·         Longman Structural Readers, 6 y 7
·         Collins Graded Readers 6 y 7
·         Macmillan Readers: Upper-intermediate.
·         Penguin Readers. Levels 5, 6
·         Cambridge English Readers. Levels 5, 6

Revistas:
·         “Speak Up”
·         “Time”

2.6. Diccionarios

Bilingües            
  • ·         OXFORD STUDENT´S DICTIONARY OF ENGLISH. Oxford University Press,
  • ·         POCKET PLUS (con CD-ROM). Longman
  • ·         OXFORD STUDY (with CD-ROM). Oxford University Press.


Monolingües    
·        Collins Cobuild English Language Dictionary. Collins
·         LONGMAN DICTIONARY OF CONTEMPORARY ENGLISH (with CD-ROM). Longman.
·         CAMBRIDGE LEARNER´S DICTIONARY (with CD-ROM). Cambridge University Press.

2.7. Cómo mejorar la comprensión oral

Además de todo el material disponible en el laboratorio para este nivel, el siguiente:

  • ·         Cambridge Skills for Fluency. Ed. CUP
  • ·         Active listening. Level 3: Building skills for understanding. Ed. CUP
  • ·         Task Listening. Ed. CUP

No comments:

Post a Comment